jueves, 28 de mayo de 2009

Fira del llibre a Montpellier (II)




Dissabte i diumenge 23 i 24 de maig també van estar a l'alçada de les espectatives. Després d'un passeig pel preciós nucli antic de Montpellier vaig fer un bon dinar amb la companyia de l'editora d'Au diable vauvert, Marion Mazauric, i el traductor al francès de Ketchup, Antoine Martin. Després vaig estar unes hores a la parada dels autors espanyols. Molta gent va demanar-me que els signés exemplars de Ketchup, alguns el volien comprar perquè n'havien llegit bones crítiques o simplement perquè els semblava interessant. D'altres es van decebre perquè només es podien aconseguir exemplars en francès i no n'havien dut en català. A Montpellier hi ha molts catalans o descendents de catalans que aprofiten aquestes ocasions per parlar en català o buscar llibres en català. Al vespre vaig ser present al sopar de gala amb tots els convidats a la Comédie du livre. Vaig compartir taula i tertúlia amb Carme Riera, Juan Bonilla, Alfons Cervera, Rafael Chirbes o Jean-François Carcelen. També ens va saludar afablement el cònsul general de Montpellier, Josep Maria Bosch, i l'alcaldessa del municipi, Hélène Mandroux. Finalment, el diumenge a la tarda vaig fer una xerrada sobre Ketchup a la "bodega" de la fira que va comptar amb les preguntes de Marie-Christine Fourneaux, que va despertar l'interès del nombrós públic assistent. Després de signar força llibres es van concloure els actes de la Comédie. Una gran experiència amb una ciutat que estima la literatura i que ja duc al cor.

No hay comentarios: